Παιδιά & Έφηβοι

logo-new

παιδιά & έφηβοι

Ψυχική & Γνωστική Διερεύνηση
Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών
Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών
Ατομική Συμβουλευτική & Ψυχοθεραπεία
Ψυχική & Γνωστική Διερεύνηση

Η διαδικασία της διερεύνησης ενός παιδιού, αφορά στη συλλογή από τον ειδικό, χρήσιμων πληροφοριών για τον τρόπο που λειτουργεί συναισθηματικά και γνωστικά.


Γονείς και δάσκαλοι, γίνονται συχνά αποδέκτες συμπεριφορών του παιδιού, που εμφανίζουν ιδιαιτερότητα, αδυναμία, έλλειμμα ή μειονεξία στην επικοινωνία του, στην συναισθηματική του ανταλλαγή ή στην γνώση.


Οι τρόποι που κάθε παιδί προσλαμβάνει , επεξεργάζεται και διαχειρίζεται ένα οποιοδήποτε ερέθισμα, μπορούν να διερευνηθούν και να καταγραφούν, μέσα από μια διασκεδαστική διαδικασία, προσαρμοσμένη σε κάθε ηλικία.


Το παιδί έρχεται σ΄επαφή με τον ειδικό, σε συνθήκη ευέλικτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες του και προκαλείται μέσω παιχνιδιού σε γνωριμία ικανή να αποκαλύψει όλα όσα θα θέλαμε να γνωρίζουμε, ώστε να παρέμβουμε στοχευμένα και να το βοηθήσουμε να αναπτυχθεί, να εκπαιδευτεί και να εξελιχθεί, όπως του αξίζει.


Μετά το τέλος της διερεύνησης, σε σύντομο χρονικό διάστημα, γονείς και παιδί, θα έχουν όλα τα εργαλεία που χρειάζονται για να τολμήσουν την αλλαγή που επιθυμούν, τις βελτιώσεις που μπορούν και μια επόμενη μέρα καλύτερη από την προηγούμενη.

Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών

Μήπως έχετε παρατηρήσει στο παιδί σας κάτι από τα παρακάτω:

 

  • δυσκολεύεται να γράψει σωστά;
  • δυσκολεύεται στην ανάγνωση;
  • δεν κατανοεί μαθηματικές έννοιες;
  • δεν μπορεί να κάνει απλούς υπολογισμούς;
  • δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί;
  • δυσκολεύεται να θυμάται όσα ήδη έχει μάθει;
  • δεν έχει οργάνωση και σειρά;
  • μπερδεύει ήχους και σύμβολα;

 

Τότε, μην χάνετε χρόνο!

 

Oι μαθησιακές δυσκολίες, περιγράφουν ένα σύνολο δυσκολιών του παιδιού, να επικοινωνήσει και να μάθει. Εξηγούν την διαφορά μεταξύ της ικανότητας που πιστεύουμε πως έχει το παιδί μας και της τελικής απόδοσής του στο σχολείο.

 

Ο λόγος είναι απλός! Μπορεί να μάθει, αλλά με διαφορετικό τρόπο!

 

Η αξιολόγηση των Μαθησιακών Δυσκολιών, επιτυγχάνεται με τη χρήση σταθμισμένων tests, στη διάρκεια ενός ραντεβού. Το παιδί σε συνεργασία με τον ειδικό ολοκληρώνει μια σειρά από συγκεκριμένες ασκήσεις που καταδεικνύουν το επίπεδο των δεξιοτήτων που απαιτούνται για την εδραίωση της γνώσης. Αναγνωρίζονται οι τομείς που αποδίδει καλύτερα και εκείνοι που χρειάζονται ενδυνάμωση.

 

Το σημαντικότερο όλων, είναι πως στην ολοκλήρωση του ραντεβού, το παιδί έχει αποκαταστήσει μέσα του το «δεν μπορώ» και οι γονείς του, έχουν καθησυχαστεί πως ο διαφορετικός τρόπος δεν είναι πρόβλημα που δεν μπορούν να λύσουν, αλλά πληροφορία που θα πρέπει να αξιοποιήσουν.

Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών

Μετά την αξιολόγηση των Μαθησιακών Δυσκολιών κι εφ΄ όσον έχει διαπιστωθεί τέτοια δυσκολία, προτείνεται από τον ειδικό εξατομικευμένη παρέμβαση, που στόχο έχει την εκπαίδευση του παιδιού και του περιβάλλοντος του, προς την αποκατάσταση της.

 

Αποκατάσταση σ΄ αυτή την περίπτωση, σημαίνει να ενημερωθεί το παιδί – μαθητής/τρια για τον τρόπο που λειτουργεί στην πρόσληψη της γνώσης, να αναγνωρίσει τα δυνατά του σημεία και να τα αξιοποιήσει στην ενίσχυση των λιγότερο δυνατών. Δεν σημαίνει απαραίτητα απαλλαγή από μια ιδιαιτερότητα, αλλά γνωριμία, εκπαίδευση και τελικά αποδοχή αυτής, όταν τόσο το παιδί όσο και το περιβάλλον του διαπιστώσει, πως με τους κατάλληλους τρόπους, μπορεί να μάθει, να προοδεύσει γνωστικά και να κατακτήσει τα όνειρα του.

 

Οι γονείς, δεν παραμένουν θεατές στη διαδικασία αυτή, αλλά πολύτιμοι συνεργάτες. Εκπαιδεύονται στον δικό τους ρόλο, ώστε να είναι σε θέση να βοηθήσουν αποτελεσματικά το παιδί τους, έχοντας αναγνωρίσει την συνθήκη που αντιμετωπίζουν. Είναι σημαντικό για όλους και τελικά για το επιθυμητό αποτέλεσμα, να μην γίνονται οι γονεϊκές προσδοκίες πιεστικές στο παιδί και η κάθε του παράλειψη ή αποτυχία, ματαίωση που θα το στιγματίσει.

Ατομική Συμβουλευτική & Ψυχοθεραπεία

Η ατομική συμβουλευτική ή και ψυχοθεραπεία των παιδιών και των εφήβων, συνιστά προσωπικές συναντήσεις του παιδιού ή εφήβου με τον ειδικό επιστήμονα, οι οποίες διέπονται από το επιστημονικό απόρρητο, όπως ακριβώς και στους ενήλικες.

 

Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, για τις ανάγκες κάθε ηλικίας, δίνεται στο παιδί ή έφηβο, η δυνατότητα να εκφράσει το συναίσθημα του, να καταθέσει τους προβληματισμούς και τις δυσκολίες του, να εμπιστευθεί και να βρει σε συνεργασία με τον ειδικό, νέους τρόπους διαχείρισης που θα επιφέρουν ικανοποίηση στην καθημερινότητα του.

 

Η διαδικασία αυτή εμπλουτίζεται, με παιχνίδια, εποπτικό υλικό και μέσα, που θα προκαλέσουν ευχάριστα τον ενδιαφέρον του παιδιού ή έφηβου και θα το βοηθήσουν να επικοινωνήσει με τον ενδεδειγμένο για την ηλικία του τρόπο.

 

Παράλληλα με την ατομική διαδικασία ενός παιδιού ή εφήβου, προτείνεται η συμβουλευτική των γονέων – κηδεμόνων του, για καλύτερο συντονισμό της οικογένειας και γρηγορότερη επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί.